
In de Verenigde Staten vertegenwoordigen voorgerolde joints een markt van 3 miljard dollar. 45% daarvan wordt gekocht door millennials (28-43 jaar).
Kunnen de millennials niet meer rollen? Of hebben ze er gewoon geen zin meer in? Uit een recente studie blijkt alleszins dat mensen in deze leeftijdsgroep meer voorgerolde joints kopen dan voorgaande generaties, een ook dan de jongste consumenten.
De gemiddelde prijs voor een joint is in Amerika ongeveer 8,5 dollar. Millennials hebben meer geld en meer vrijheid dan jongere consumenten, terwijl hun ouders vaak vasthouden aan zelf gerolde joints. Voor zover ze al niet overgeschakeld zijn op vapen of edibles.
Vapen en edibles
Generatie X (geboren tussen 1965 en 1980) spendeert ieder jaar ruim 56 miljoen dollar aan voorgerolde joints. Generatie Z (1997-2012) geeft er meer dan 43 miljoen dollar aan uit, en de Baby boomers (1946-1964) een kleine 30 miljoen.
Uit het onderzoek blijkt ook dat vape pennen vooral populair zijn bij Gen Z, en edibles bij de ouderen. Maar de consumptie van voorgerolde joints blijft stijgen: 82% van de consumenten koopt ze weleens, de totale verkoop steeg de laatste vijf jaar met maar liefst 450%.
De meeste voorgerolde joints zijn overigens bestemd voor onmiddellijk gebruik, vaak bij aankoop van een groter voorraadje cannabis.